FAQ


Jaký je rozdíl mezi umělými perlami (bižuterií) a pravými perlami ?

 

Umělé korálky jsou charakteristické svoji pravidelností, většinou jsou všechny stejné, jak barevně, tak i tvarově. Co se však týče kvality povrchu korálky se velmi rychle ošoupou, barva se oloupe a šperk již nevypadá hezky. Bižuterie je levnější, ale ne tak kvalitní.

Pravé perly jsou naopak méně pravidelné, každá perlička je jiná, jelikož je to přírodní produkt (čím jsou perličky pravidelnější a kulatější, tím je vyšší jejich hodnota). Jejich povrch je kvalitnější, odolnější, neoloupává se. Pravé perly jsou dražší, ale vydrží mnohem déle.

 

 

Jak poznám pravé perly ?

 

Pravé perly jsou charakteristické svojí nepravidelností. Každá perlička je jiná a originální. Často se na jejich povrchu vyskytují drobné vady (to většinou na bižuterii vůbec nenajdete, korálky jsou dokonale kulaté a povrch je hladký a bezkazový). Pravost perly se dá "laicky" poznat také promnutím mezi zuby - korálky jsou hladké, v tom případě nic neucítíte, ale perličky mají drobné vroubky, které mezi zuby ucítíte. U dražších perel se mohou nechat vystavit certifikáty pravosti, které jsou vystavovány na základě důkladnější rentgenové zkoušky.

 

Dodáváte k výrobkům certifikáty pravosti perel ?

 

Certifikáty pravosti perel se většinou dodávají k dražším výrobkům (cca několik tisíc korun), jelikož samotný certifikát není příliš levná záležitost. Certifikáty zatím ke svým výrobkům nedodáváme, snažíme se spíše o zachování dostupnějších cen a vystavováním certifikátu ke každému výrobku by se cena perel zvýšila. Do budoucna však budeme k některým dražším výrobkům certifikáty dodávat.

 

Chci vrátit/vyměnit výrobek. Jak mám postupovat ?

 

Pokud chcete vrátit či vyměnit dodané zboží nebo jen jeho část, zašlete jej na adresu odesílatele (např. Českou poštou jako cenné psaní). Zabraňte poškození zboží, např. použitím bublinkové fólie, ve které zboží přišlo. V případě vrácení zboží Vám bude přeplatek vrácen na Váš bankovní účet či zaslán složenkou  na adresu. V případě výměny zboží za jiné, udělejte prosím novou objednávku (telefonicky, e-mailem, přes objednávkový formulář) a do poznámky uveďte, že je to výměna za zboží, které nám odešlete nazpět. Poté, co od Vás zboží obdržíme, Vám zašleme zboží jiné.